Valerian i Miasto Tysiąca Planet

Lubisz filmy s-f? Ja też. To znaczy ja tak 🙂 Ostatni hit: Valerian i Miasto Tysiąca Planet. Czy warto na to iść?

Tak, jeżeli lubisz, gdy:

  1. Rola kobieca, główna bohaterka, to młoda, silna dziewczyna, odważna, dzielna, z zasadami i sercem. Pewna siebie, gdy trzeba arogancka, pyskata i twarda. Gdy trzeba, ma łzy w oczach. Kocham takie bohaterki. I duży plus za jej stroje i luźne fryzury. Rewelacja.
  2. Efekty specjalne wbijają w fotel. W kinie ciągle się wydaje, że już wszystko było, ale akurat s-f chyba nie ma granic. Tu ponownie się o tym przekonujemy. Świetne widoki, obrazy, akcja. Postaci są z nami za krótko, żeby się przywiązać, są słabo zarysowane, ale cała akcja trwa przecież tak krótko, że może być. To nie saga, a rozrywka na 1,5h. Muzyka mogłaby być lepsza, jeśli się do czegoś przyczepić.
  3. Nie dziwię się, że twórcy postawili na młodych bohaterów, chociaż pierwowzory zdają się być starsze. W tym wypadku kino stawia na młodych, to im ma pomagać budować wartości, pobudzać wyobraźnię. Pewnie, że dla starszego odbiorcy fabuła będzie dziecinnie ujęta, dialogi płaskie jak holenderskie pola tulipanów,  ale kompletnie nie mam z tym problemu. Walka dobra ze złem forever.

Dla mnie to była uczta sf. Byłam na 2D, ale jestem pewna, że 3D albo 4D są rewelacyjne w doznaniach.

Chętnie poszłabym na występ dany przez Bubble na żywo. Bardzo. Bardzo. 😉

Czy poszłabym na niego jeszcze raz? Pewnie, bo ja chętnie wracam do wielu filmów s-f. Nie spodziewam się zaskoczeń po fabule , a właśnie po wykonaniu i efektach i tu spokojnie dostałam tego dużą dawkę. Cudo.

Jak ktoś się zastanawia czy iść, to niech przestanie i idzie zaopatrując się oczywiście w kubeł popcornu 🙂

 

 

Zdjęcie: plakat filmu.

 

Skomentuj

