Selekcja, minimalizm i dysk zewnętrzny

Świat musi na mnie poczekać, bo wzięłam się za porządki. Ba, odcięłam się urlopem, po to, żeby przefiltrować dogłębnie szafki, szuflady, półki i zakamarki mieszkania tylko po to, żeby…

poczuć przewiew świeżości. Mimo tego, że jestem minimalistką, to nie jestem pedantką i rzeczy, papiery lubią się gromadzić a mnie ciągle szkoda czasu na ich uporządkowanie (chociaż w 99% przeszłam na komunikację mailową ze wszystkimi firmami, dostawcami, bankami itd).

Co kilka lat robię szczegółowy przegląd wszystkiego, a raz do roku pobieżny. W tym roku jest ten przegląd szczegółowy. Najważniejszą zmianą było przerzucenie danych z płyt CD na dysk zewnętrzny. Już dawno chciałam to zrobić, ale nie ukrywam, że czekałam na zwiększenie pojemności przy danej cenie. Doczekałam się.

Drogi z wieloma ludźmi z fotografii dawno się rozeszły. Z tak wieloma osobami, że aż dziwnie się robi. Najdziwniejsze jest, gdy przeglądając zdjęcia szuka się w pamięci imion, o nazwiskach nie mówiąc. Czas zaciera szczegóły, nadpisując je nowymi.

Wiele zdjęć wywołało oczywiście uśmiech, wiele bardzo dobrych i ciepłych wspomnień, przeżyć miało okazję się przypomnieć. To dobre uczucie. Fantastycznie jest przypomnieć sobie, w jaki wielu miejscach się było, jak wielu ludzi spotkało i poznało. Z jak wieloma się zżyłam na dłużej, lub nie. Jak niezrozumiałe jest „dlaczego właściwie nie mamy kontaktu?”, ale tylko retorycznie.

Niemniej, w takiej dawce (jednego długiego wieczoru, bo jak się zabieram, to się zabieram), było to dość mocne wyzwanie. Uf. Ale już za mną.

Posprzątane. Za tym poszły też kolejne obszary i znowu zwolniło się miejsce na nowe ubrania, bo wiele dotychczasowych nie chce już mi się podobać, a nie mogę ich zmuszać. Przyjmuję ich decyzję do wiadomości.

Rok 2016 nadchodzi i mam dla niego dużo miejsca.

Na dysku i w szafkach 🙂

PS. Czysto praktycznie polecam koniec roku przeznaczyć na takie porządki. Żeby zachować to, co cenne w każdym obszarze. Żeby zobaczyć, co się zmieniło i na ile. Żeby zrobić miejsce na nowe.

Bycie elastycznym i gotowym do zmian –  niezmiennie ważne.

 

2 myśli na temat “Selekcja, minimalizm i dysk zewnętrzny

  1. Ja tak planuję rozpocząć nowy rok. W starym nie mogłam się zebrać, teraz tylko czekam na ten moment, ten wieczór… 🙂 Zmiany są potrzebne, nawet w tych małych obszarach jak biurko, szafa, regał, ramki ze zdjęciami.

    Polubione przez 1 osoba

Skomentuj

