Celebrowanie „sam na sam”

Celebrowanie samotności

Niedawno miałam spotkanie z obywatelem jednego z dalekowschodnich krajów . Mieszkaniec 14mln miasta zauroczony był Gdańskiem. Przyznam, że od tego spotkania sama patrzę na Gdańsk inaczej i doceniam szalenie przestrzeń, dużo zieleni i niską zabudowę oraz  szeroki obszar granicy komfortu i sfery prywatnej. Wielkie miasta tego nie znają, a dotyk wśród obcych jest czymś normalnym. Nie tu.

W każdym razie zapytałam w trakcie lunchu, co robi, gdy chce pobyć sam. Uśmiechnął się i powiedział, że musiałby wyjechać daleko za miasto, ale bycie samemu wywołuje zdziwienie i niepokój u innych, czy aby ci nie odbiło 😉
Zaśmialiśmy się wszyscy.

A ja kocham być czasami sama ze sobą. Dla odmiany od codziennego kontaktu z ludźmi. Biorę czasami dzień, czy kilka dni wolnego, żeby pobyć ze sobą. Wyłączam się wówczas na wszystko i wszystkich. No prawie 🙂 Jest to czas bez planowania, analizowania. Robię z chwili na chwilę tylko to, co chcę.

Czekam, aż zatęsknię i po takiej przerwie i resecie z przyjemnością wracam do ludzi, spotkań, rozmów.

Bycie sam na sam ze sobą jest dla mnie szalenie ważnym czasem, szczególnie po jakichś intensywnych okresach np. w pracy.

Równowaga jest dla mnie priorytetem.
Z czasem coraz bardziej.

Co robię? Śpię, czytam, leżę, odstresowuję ciało i myśli. Resetuję emocje.  Myślę i nie myślę. Pozwalam sobie wyciszyć się maksymalnie, aż myśli przestają pulsować, tematy odbijać się sinusoidą od synaps, aż poczuję ciszę w sobie.  Zapominam o pracy. Rodzinie. Przyjaciołach i znajomych. Jestem ja. Bezwstydnie. Najważniejsza.

Rozpieszczam się w 100%. Daję sobie duuuużo miłości i czasu. Również na przemyślenie tego  i owego. Nic nie muszę, wszystko mogę. Niczego nie zakładam (co jest ciekawe, bo wydawało mi się, że gdy będę już tak sama, to się wezmę znowu za pisanie książki, albo bloga, albo zacznę kolorować kolorowanki dla dorosłych, albo… och, pomysły przeszły i poszły. Dlaczego? Bo to mogę robić każdego dnia. A takie dni tylko dla mnie, są tylko dla mnie). Trochę dziwne.

Idę na długi, kilkukilometrowy spacer brzegiem morza, albo zaszywam się w parku. Chłonę co chcę. Bez słów.

Gdy wracam do codzienności, myśli mają już doskonałe pole do przebiegania nowymi torami.

A spotkanie z przyjaciółmi sprawia czystą przyjemność.

Niektórzy pytają, dlaczego nie mówiłam, że mam wolne, bo mogliśmy się spotkać. A ja potrzebowałam spotkania tylko ze sobą.

Ciekawa jestem, co by na to powiedział znajomy z dalekiego wschodu i czy by zapytał, czy oszalałam? 🙂

Lada chwila skończę ostatnie 30 i rozpocznę 40 rok życia. Podobno po 40tce wszystkie smakuje lepiej, życie jest piękniejsze i dopiero zaczyna się żyć. Rany, a co, jeśli tak mam mniej więcej od 30tki? Czy to znaczy, że będzie jeszcze lepiej? A jeśli żyjąc slow, w swoim własnym tempie, nie poczuję specjalnie różnicy, bo przecież siebie znam i lubię taką, jaką jestem i takie też lubię swoje życie i tempo zmian? Hm. Pożyjemy, zobaczymy. Może kiedyś tu wrócę i napiszę, o co chodzi 🙂

Informacje

emancypantka | kocham wolność i szukam równowagi między skrajnościami (smart&slow).

Tagged with: , , , , ,
Napisane w 100% bycia 40tką

Skomentuj

Follow LASARA on WordPress.com

Podaj adres e-mail w celu obserwowania tego bloga i otrzymywania powiadomień o dodaniu nowych wpisów.

Dołącz do 216 obserwujących.

Instagram
Jakby ktoś chciał zacząć od początku, to tu. #begging #hel #poland #ilovepl #travelphotography Niezmiennie : równowaga między skrajnościami #madebyml #balans #stemple Nic nie musisz. Fajnie... Bo możesz. <wolność> #madebyml #stemple #wolność Dziękuję za miniony dzień #madebyml #stemple #thanks #likeapray #mantra #sea🌊 #sky #clouds #ship #sunyday #ilovepl #chillout #hel #nafalochronie #ontheway #piękna #foka #ilovepl #nature #animals #chillout
Licznik:
  • 35,016 hits
